torsdag 27 november 2014

Outbound for Toronto

Sitter på Schippol Airport och har checkat in i vänthallen för flyget till Toronto. Spännande trots en kaotisk morgon med en försvunnen ridhjälm -.-.....

Flyget från Kastrup gick smidigt och jag satt och pratade med en vad jag tror var en läkare som kom från Aalborg, Danmark som jobbade med dementa och alzheimerspatienter (något sådant, hans engelska var lite knackig) och han skulle till en stad utanför Amsterdam, tror det var Uttrecht (det stavas inte alls så men uttalas något åt det hållet, så det så!). Tror minnsan att mamma var där med jobbet någon gång om jag inte minns fel.

Varför jag började prata med honom var för att han märkte att jag var lite.. orolig. När vi vände över Malmö och jag såg bron och stadens siluett så slog det mig att detta verkligen händer på riktigt... Och jag kommer inte att se varken bron eller Malmö eller ens den delen av vårt jordklot på många månader. Det var en överväldigande känsla som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera så jag satt och skruvade på mig, småmuttrade och drog de djupaste av suckar, varvat med lite smilande åt mig själv och min egen galenskap. Vilken jävla idé Jossan. Visst att jobba med hästar, men i Kanada? I sex månader? Nå väl, ska man göra något ska man göra det ordentligt, säger dem!

Nu är det 30 minuter kvar tills vi får gå ombord och jag sitter mest och tycker att planet vi ska flyga med är snorstort! Men man ska väl flyga stora flygplan om man ska flyga över stora hav, till stora länder med små flickor med ännu större drömmar ombord!

Landar 18.30 lokal tid i Ottawa men hinner kanske uppdatera er när jag mellanlandar i Toronto!

Ciao bellas, besos!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar