lördag 8 november 2014

Plugga, plugga, plugga

Ni som rider eller har ridit dressyr känner nog igen er. Kvällen innan tävlingen och man sitter och går igenom vägarna i huvudet och man "rider fel" HELA tiden i huvudet. Typ sådan hjärnsläpp har jag nu..! PANIK! Men å andra sidan så om vi ska jämföra det med förra gången så är det ganska lugnt, hade du ställt frågan om att be mig rabbla upp LB:1-programmet en minut innan starten hade jag skrikit att jag inte kan programmet, hoppat av hästen och gömt mig i hinderförrådet under läktaren.. Men jag kom ändå runt utan felridningar!

Mari, en annan som har häst i stallet var så gullig och coachade mig lite idag när jag red. Jag blir lätt spänd i överkroppen och armarna, då blir jag stel i handleder och armbågar och tappar balanspunkten i korsryggen. Låter kanske som en liten småsak men den där yttepyttelillamenändåganskaviktiga detaljen fick det att lossna i hela min kropp! Kände (och känner även här i soffan..) att jag fortfarande måste jobba på min bålstyrka. Men, det är bara att träna på! Ända in i kaklet!!

Fick även mejlat lite bilder till mig från en av stalltjejerna, Tova, från förra klubbtävlingen. En guldstjärna till Tova!

Här kommer några av bilderna :)!

Uppvärmning och tjuvkik på banan innan vi red ner på
framridningen i lilla ridhuset. Till höger (utanför bilden)
stod ett domarbord. Suspekta saker, bord mitt i ridhuset liksom? 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar