måndag 3 november 2014

Nu blåser vi liv i bloggen igen!

Long time, no see bloggen!

Jag har inte uppdaterat om hästen här sedan dagen innan jag hämtade henne.

De snart tio månaderna jag fått spendera med denna underbara häst har varit otroligt lärorika! Från att ha börjat med en nästan obefintlig styrförmåga har vi nu debuterat i LB i dressyr och gjort det med vinst.

Resan dit kantades av blod, svett och tårar, tillika otaliga skratt, bus och fantastiska stunder i sadeln. Ticia har lärt mig så mycket om mig själv och jag trodde aldrig att ett fuxsto skulle komma mig så in på själen som denna donna gjort.

Som den långbenta och lite fisförnäma dam hon är så har hon en personlighet som heter duga. Krav har vi också! Hon går visserligen med på allt (med visst krus) men lite principer får man ha.

  • Duscha - Inga problem! Men det blir synd om dig om du inte har varmvatten. Då får du se och höra på alla konster en missnöjd diva kan framkalla.
  • Galoppera fort - Ingen ska tro att de är snabbare än henne, men inte kan man springa först heller. Det är ju ganska "ociviliserat" att ränna runt i full galopp. Man är ju inte dressyrhäst för ingenting.
  • Dåligt väder - Jag är världens elakaste människa som drar ut henne i hagen i regnet. Det kommer stå mig dyrt i fjäsk.
Listan kan göras lång men ni förstår principen!

Nu kommer lite bilder :D! Vill redan nu påpeka att jag är medveten om att hjälm skall bäras vid all ridning och dessvärre var jag alldeles för bekväm för att knö på mig störtkrukan i sommarvärmen. Ingen ursäkt men en förklaring till att jag är för bekväm för mitt eget bästa!
Ticia i vintras!

Våren nalkas och det började bli lite muskler!


 
Vi bodde i Gessie i somras!

Vi var på semester i Linderöd en vecka också!

Sen var vi på bete i augusti, men vi tränade ändå 2-3 dagar i veckan.


Sen flyttade vi till MCR i Malmö!

 Ticia i hagen!
Mer hagbilder


Snyggast i stallet ;)

Sen var det vår första tävling vi någonsin ställt upp i. Vinst i LB:1 och clear round-rosett i LC:1!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar